FONTOS


 

Továbbra is él a Kékszalag 1955-ös csúcsa
--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Bilkei-Gorzó Borbála , Magyar Hírlap 2002.07.22
--------------------------------------------------------------------------------

A Kékszalag történetében az eddigi második leggyorsabb versenyt rendezték a hétvégén a Balatonnál. Bár a hagyományos távnál az idei 14 kilométerrel rövidebb volt, mert Keszthely helyett Balatonszentgyörgynél fordultak a hajók, mégsem dőlt meg az 1955-ben felállított rekord. Alig több mint negyedórával elmaradva a Nemere II 1955-ös, 10:44 órás rekordjától, a papírformának megfelelően a Litkey Farkas kormányozta, 1983-as építésű libera, a Gardazzura nyerte a balatoni Kékszalag tókerülő vitorlásversenyt. A címvédő legénység 11:07 óra alatt teljesítette a mintegy 160 kilométeres távot. A Nemere II az idén csak a 14. helyre futott be.
A versenyen nem volt baleset, csupán egy árboc dőlt ki, de az sem a nagy szél miatt, hanem technikai okokból.
Bár péntek reggel a rajt időpontja előtt pár perccel a viharos szél alábbhagyott, és a versenyzők az első néhány kilométert gyenge szélben és esőben tették meg, mégis elmondható, hogy az időjárás kedvezett a Kékszalag nagydíjnak. Badacsonynál voltak olyanok, akik két-három órát is álltak, és várták a szelet.
Hantó István szervező lapunknak elmondta, hogy 348 hajó, fedélzetén 1500 versenyzővel állt a rajthoz, és bár vasárnap reggel nyolcig lehetett a célba érni, szombaton fél egyre már mindenki teljesítette a távot.
Mivel a szél elsősorban a segédmotorokkal kísért, rendkívül könnyű szerkezetű trapézos liberáknak kedvezett, nem is csoda, hogy a tavalyi győztes, a Pleasure ezúttal Brencsán Ábel irányításával 12:10 óra alatt ért célba. Jellemző a két Libera fölényére, hogy a harmadik helyezett, a Pomucz Tamás irányításával induló 70-es cirkáló Capella az első helyezett mögött több mint négy és fél órás hátránnyal futott be a célba.
VITORLÁZÁS

KÉPEK

   

 
LINKEK