FONTOS


 

A mezőny elismerte a 49-es páros teljesítményét
Kalandvágyból csinálták

--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Nemzeti Sport 2002.07.22
--------------------------------------------------------------------------------

A Kékszalag vitorlásverseny legnagyobb szenzációját idén kétségtelenül a Németh Iván, Körtvélyesi Miklós páros szolgáltatta, amely egy 49-essel kerülte meg a Balatont. Ráadásul olyan gyorsan, hogy csupán a két Libera, a Gardazzurra és a Pleasure tudta megelőzni. Igaz, a nem mindennapi teljesítmény nem kerül bele a krónikáskönyvekbe, mivel versenyen kívül került rá sor, a szabályok értelmében ugyanis az olimpiai osztályba tartozó vitorlást nem nevezhették.

- Nem újkeletű számunkra a tókerülés ötlete, tavaly is megpróbáltuk, de akkor olyan gyenge volt a szél, hogy Fonyód magasságában kénytelenek voltunk feladni a versenyt. Akkor hajnali ötre értünk vissza Balatonföldvárra, a telephelyünkre, és azonnal elhatároztuk, hogy idén újra rajthoz állunk - mondta Körtvélyesi Miklós, a kettős "szóvivője".
- Az sem zavarta önöket, hogy csak versenyen kívül indulhattak?
- A kaland miatt vágtunk bele, hiszen tisztában vagyunk vele, hogy csak tőkesúlyos vagy legalább huszonöt négyzetméter vitorlafelülettel rendelkező hajó vehet részt hivatalosan a Kékszalagon, márpedig a mi 49-esünk egyik kitételnek sem felel meg. A sportértékén viszont, azt hiszem, ez mit sem csökkent.
- Meghiszem azt, hiszen a mezőny igencsak elismerően emlegette az egységüket a parton.
- Minket is meglepett, hogy vitorlázóberkekben milyen nagyra értékelik a teljesítményünket. Elsőként, még péntek éjszaka Brencsán Ábel, a Pleasure kapitánya gratulált a parton, de másnap is kijutott a vállveregetésből, amikor a mezőny többi tagja is befutott.
- Végig az élbolyban haladtak?
- Nagyon jól sikerült rajtolnunk, így Kenesénél, Siófoknál, sőt, még Tihanynál is elsőnek vettük a bóját. Utána viszont leállt a szél, és elment mellettünk a két Libera. A keszthelyi fordulónál már éreztük, hogy ezúttal sikerülni fog a tervünk, habár Badacsonynál megint jött egy szélcsendes időszak, így a Capella is nagyon ránk jött. Ám mielőtt megelőzhetett volna, ismét nekilódultunk, és már meg sem álltunk a célig.
- Milyen nehézségeik akadtak menet közben?
- Először is mi csak állni, guggolni vagy a trapézolni tudunk a hajón, vagyis nem kifejezetten kényelmes túráról van szó. Az enni- és innivalónk is csak néhány energiaitalból, szendvicsből és egy kis csokoládéból állt, amit a zsebeinkbe tömtünk. Ráadásul csak a fejünkön lévő két bányászlámpával világítottunk éjszaka, ami azért elég veszélyes.
- Cserébe azonban felejthetetlen élményt kaptak.
- Vitathatatlan. Csodálatos látványt nyújtott, amikor jött szembe a mezőny a dagadó spinakerekkel.
- Pontosan mikor futottak be?
- Este negyed tizenkettőkor regisztrált bennünket a zsűrihajó, amit, hozzá kell tennem, elég nehezen találtunk meg. Mert miután befutott a két Libera, és a következő érkezőt csak éjfél utánra várták, lekapcsolták a világítást.
- Jövőre is megpróbálják?
- Elképzelhető, de az lenne az igazi, ha már hivatalosan tehetnénk ezt meg ...
- A Kékszalagot már kipipálhatják, egyéb "őrült" elképzelésük is van?
- Mondjuk a Balatonkenese-Keszthely időrekord megdöntése, amelyet a Detre testvérek tartanak. De ez egyelőre csak terv, most elsősorban az olimpiai kvalifikáció lebeg a szemünk előtt. Ennek szellemében utazunk a hét végi grimstadti Európa-bajnokságra is, ahol újfent bizonyítani szeretnénk.

VITORLÁZÁS

KÉPEK

   

 
LINKEK