Weöres Szabolcsnak újabb merész ötlete támadt
Magányosan az óceánon
--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Nemzeti Sport 2002.08.22
--------------------------------------------------------------------------------
Weöres Szabolcs ismét egy nagy kalandon
töri a fejét. A 1996-os Hongkong Challenge-en győztes magyar
csapat tagja a 2003-as Atlanti-óceán átkelőversenyen szeretne
részt venni - méghozzá egyedül. Ráadásul egy mindössze 6.5
méteres hajóval, amit nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy
Scholtz 22-es.
- Milyen követelményeknek kell megfelelni az
induláshoz? - Mivel limitált a létszám, összesen
ötvenöt hajó állhat rajthoz, kvalifikáció van a versenyre.
Egyrészt a hajónak meg kell felelnie a szigorú technikai és
biztonsági követelményeknek, másrészt a versenyzőknek muszáj
legalább 1500 tengeri mérföldet igazolniuk a vitorlásukkal.
Éppen ezért első lépcsőfokként egy előző szezonban futott
hajót kellene vásárolnom, ehhez azonban egyelőre nem állnak
rendelkezésemre a szükséges anyagi eszközök. Igaz, ígéreteim
már vannak ... - Tegyük fel, hogy sikerül vásárolnia egy
minden szempontból tökéletes vitorlást. Az egy csöppet sem
aggasztja, hogy külső segítség nélkül kell eljutnia La
Rochelle-ből Salvadorba? - Nem, mivel ezeket a hajókat úgy
kell felfogni, mint egy Formula-3000-es versenyautót, amelyek
a csúcskategória, a Formula-1 kicsinyített másai. Ezek a
vitorlások is afféle kísérleti laboratóriumok, rajtuk
tesztelik a később a nagyhajókon alkalmazott
megoldásokat.Vagyis igencsak biztonságosak. Na persze
tagadhatatlan, hogy ez a viadal a szólóvitorlázás összes
veszélyét magában rejti, de ez benne a kihívás. -
Kísérőhajót azért kapnak a résztvevők? - Tizenkét
hajónként egyet. - Arról már lehet tudni valamit, kik
tervezik még az indulást? - Mivel csak egy jövő őszi
versenyről van szó, szerintem erről még nincsenek adatok. Ami
biztos, hogy szinte valamennyi Vendée Globe-menő innen indult,
elsőként itt próbálta ki magát. - A családtagjai és
barátai egyébként mit szólnak a merész tervhez? -
Megoszlanak a vélemények. Az egyik fele azt mondja, jaj de jó,
a másik meg, hogy inkább nem kellene erőltetni ezt a rendkívül
kockázatos és embert próbáló viadalt. - Addig is marad a
bajnok 30-as cirkáló, a Regulus irányítása. - Amit
nagyon-nagyon élvezek. Főleg, hogy mindjárt a hajó megépítése
utáni második évben bajnokok tudtunk lenni a családdal. De
remélem, ezzel nincs vége az idei sikerszériának, hiszen még
számos versenyen el szeretnénk indulni. Például hét végén az
Almádi-kupán, ahol csupa 30-assal kell majd megmérkőzni az
első helyért.
|