FONTOS


 

Weöres Szabolcsnak újabb merész ötlete támadt
Magányosan az óceánon

--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Nemzeti Sport 2002.08.22
--------------------------------------------------------------------------------

Weöres Szabolcs ismét egy nagy kalandon töri a fejét. A 1996-os Hongkong Challenge-en győztes magyar csapat tagja a 2003-as Atlanti-óceán átkelőversenyen szeretne részt venni - méghozzá egyedül. Ráadásul egy mindössze 6.5 méteres hajóval, amit nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy Scholtz 22-es.

- Milyen követelményeknek kell megfelelni az induláshoz?
- Mivel limitált a létszám, összesen ötvenöt hajó állhat rajthoz, kvalifikáció van a versenyre. Egyrészt a hajónak meg kell felelnie a szigorú technikai és biztonsági követelményeknek, másrészt a versenyzőknek muszáj legalább 1500 tengeri mérföldet igazolniuk a vitorlásukkal. Éppen ezért első lépcsőfokként egy előző szezonban futott hajót kellene vásárolnom, ehhez azonban egyelőre nem állnak rendelkezésemre a szükséges anyagi eszközök. Igaz, ígéreteim már vannak ...
- Tegyük fel, hogy sikerül vásárolnia egy minden szempontból tökéletes vitorlást. Az egy csöppet sem aggasztja, hogy külső segítség nélkül kell eljutnia La Rochelle-ből Salvadorba?
- Nem, mivel ezeket a hajókat úgy kell felfogni, mint egy Formula-3000-es versenyautót, amelyek a csúcskategória, a Formula-1 kicsinyített másai. Ezek a vitorlások is afféle kísérleti laboratóriumok, rajtuk tesztelik a később a nagyhajókon alkalmazott megoldásokat.Vagyis igencsak biztonságosak. Na persze tagadhatatlan, hogy ez a viadal a szólóvitorlázás összes veszélyét magában rejti, de ez benne a kihívás.
- Kísérőhajót azért kapnak a résztvevők?
- Tizenkét hajónként egyet.
- Arról már lehet tudni valamit, kik tervezik még az indulást?
- Mivel csak egy jövő őszi versenyről van szó, szerintem erről még nincsenek adatok. Ami biztos, hogy szinte valamennyi Vendée Globe-menő innen indult, elsőként itt próbálta ki magát.
- A családtagjai és barátai egyébként mit szólnak a merész tervhez?
- Megoszlanak a vélemények. Az egyik fele azt mondja, jaj de jó, a másik meg, hogy inkább nem kellene erőltetni ezt a rendkívül kockázatos és embert próbáló viadalt.
- Addig is marad a bajnok 30-as cirkáló, a Regulus irányítása.
- Amit nagyon-nagyon élvezek. Főleg, hogy mindjárt a hajó megépítése utáni második évben bajnokok tudtunk lenni a családdal. De remélem, ezzel nincs vége az idei sikerszériának, hiszen még számos versenyen el szeretnénk indulni. Például hét végén az Almádi-kupán, ahol csupa 30-assal kell majd megmérkőzni az első helyért.

VITORLÁZÁS

CIKKEK

  Balatoni vitorláshét
  Balatoni vitorláshét
  Hivatalos vitorlabontás
  44. balatoni vitorláshét
  Elkezdődött az idény

 
KÉPEK

   

 
LINKEK