UTE: tejben, vajban
Ahhoz képest, hogy néhány hónapja még a megszűnés veszélye
fenyegette az újpesti vízilabda-csapatot, jelenleg úgy tűnik:
nemsokára tejben-vajban fürödhet minden idők legeredményesebb magyar
együttese. A 26-szoros bajnok, BEK-győztes gárda ugyanis
meglehetősen szilárd támaszra lelt: a világ negyedik legnagyobb
élelmiszeripari cége, a Parmalat szponzorálja mostantól a lilákat.
A Santál nevű termékcsaládot a magyar piacra most bevezető cég
vezetése úgy gondolta, egy népszerű és a világszínvonalat képviselő
magyar sportágat használ fel a portéka népszerűsítésére. "Így
találtunk rá az UTE-ra, amelyik egy fiatal csapat, nagy jövő előtt
áll" -- jelentette ki Szautner Péter kereskedelmi
igazgató. Azt is elárulta, hogy egy évre kötötték a szerződést, de
opciós joguk van a hosszabbításra, amivel alighanem élni is fognak
jövőre, elvégre szeretnének hosszú távra tervezni.
Szenczi Szabó János, az UTE szakosztályelnöke közölte, a
Taxi 2000 nem vonul ki automatikusan, így a szezon végéig a
meglehetősen egzotikus UTE-Santál-Taxi 2000 néven fut majd a gárda.
Szabó Bence klubelnök mindehhez annyit tett hozzá, hogy
óriási segítséget nyújt a Parmalat, elvégre a pólósok kizárólag
szponzori pénzekből élnek, ebből fizetik a medencék bérleti díjait,
míg néhány vetélytárs burkolt állami támogatásban részesül azáltal,
hogy uszodáikat a különböző költségvetési szervek tartják fenn.
A cél egyébiránt egyértelmű: ismét az UTE legyen a világ egyik
legjobbja. Tekintettel arra, hogy 1994-ben "a" legjobb
klubcsapatnak számított a földkerekségen, ezzel tán nem is rakták
oly magasra a lécet.
(csurka g.), Nemzeti Sport 2000. április 15.