Továbbra is él a Kékszalag 1955-ös csúcsa
--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Bilkei-Gorzó Borbála , Magyar Hírlap 2002.07.22
--------------------------------------------------------------------------------
A Kékszalag történetében az eddigi
második leggyorsabb versenyt rendezték a hétvégén a
Balatonnál. Bár a hagyományos távnál az idei 14 kilométerrel
rövidebb volt, mert Keszthely helyett Balatonszentgyörgynél
fordultak a hajók, mégsem dőlt meg az 1955-ben felállított
rekord. Alig több mint negyedórával elmaradva a Nemere II
1955-ös, 10:44 órás rekordjától, a papírformának megfelelően a
Litkey Farkas kormányozta, 1983-as építésű libera, a
Gardazzura nyerte a balatoni Kékszalag tókerülő
vitorlásversenyt. A címvédő legénység 11:07 óra alatt
teljesítette a mintegy 160 kilométeres távot. A Nemere II az
idén csak a 14. helyre futott be. A versenyen nem volt
baleset, csupán egy árboc dőlt ki, de az sem a nagy szél
miatt, hanem technikai okokból. Bár péntek reggel a rajt
időpontja előtt pár perccel a viharos szél alábbhagyott, és a
versenyzők az első néhány kilométert gyenge szélben és esőben
tették meg, mégis elmondható, hogy az időjárás kedvezett a
Kékszalag nagydíjnak. Badacsonynál voltak olyanok, akik
két-három órát is álltak, és várták a szelet. Hantó István
szervező lapunknak elmondta, hogy 348 hajó, fedélzetén 1500
versenyzővel állt a rajthoz, és bár vasárnap reggel nyolcig
lehetett a célba érni, szombaton fél egyre már mindenki
teljesítette a távot. Mivel a szél elsősorban a
segédmotorokkal kísért, rendkívül könnyű szerkezetű trapézos
liberáknak kedvezett, nem is csoda, hogy a tavalyi győztes, a
Pleasure ezúttal Brencsán Ábel irányításával 12:10 óra alatt
ért célba. Jellemző a két Libera fölényére, hogy a harmadik
helyezett, a Pomucz Tamás irányításával induló 70-es cirkáló
Capella az első helyezett mögött több mint négy és fél órás
hátránnyal futott be a célba.
|