A mezőny elismerte a 49-es páros teljesítményét
Kalandvágyból csinálták
--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Nemzeti Sport 2002.07.22
--------------------------------------------------------------------------------
A Kékszalag vitorlásverseny legnagyobb
szenzációját idén kétségtelenül a Németh Iván, Körtvélyesi
Miklós páros szolgáltatta, amely egy 49-essel kerülte meg a
Balatont. Ráadásul olyan gyorsan, hogy csupán a két Libera, a
Gardazzurra és a Pleasure tudta megelőzni. Igaz, a nem
mindennapi teljesítmény nem kerül bele a krónikáskönyvekbe,
mivel versenyen kívül került rá sor, a szabályok értelmében
ugyanis az olimpiai osztályba tartozó vitorlást nem
nevezhették.
- Nem újkeletű számunkra a tókerülés
ötlete, tavaly is megpróbáltuk, de akkor olyan gyenge volt a
szél, hogy Fonyód magasságában kénytelenek voltunk feladni a
versenyt. Akkor hajnali ötre értünk vissza Balatonföldvárra, a
telephelyünkre, és azonnal elhatároztuk, hogy idén újra
rajthoz állunk - mondta Körtvélyesi Miklós, a kettős
"szóvivője". - Az sem zavarta önöket, hogy csak versenyen
kívül indulhattak? - A kaland miatt vágtunk bele, hiszen
tisztában vagyunk vele, hogy csak tőkesúlyos vagy legalább
huszonöt négyzetméter vitorlafelülettel rendelkező hajó vehet
részt hivatalosan a Kékszalagon, márpedig a mi 49-esünk egyik
kitételnek sem felel meg. A sportértékén viszont, azt hiszem,
ez mit sem csökkent. - Meghiszem azt, hiszen a mezőny
igencsak elismerően emlegette az egységüket a parton. -
Minket is meglepett, hogy vitorlázóberkekben milyen nagyra
értékelik a teljesítményünket. Elsőként, még péntek éjszaka
Brencsán Ábel, a Pleasure kapitánya gratulált a parton, de
másnap is kijutott a vállveregetésből, amikor a mezőny többi
tagja is befutott. - Végig az élbolyban haladtak? -
Nagyon jól sikerült rajtolnunk, így Kenesénél, Siófoknál, sőt,
még Tihanynál is elsőnek vettük a bóját. Utána viszont leállt
a szél, és elment mellettünk a két Libera. A keszthelyi
fordulónál már éreztük, hogy ezúttal sikerülni fog a tervünk,
habár Badacsonynál megint jött egy szélcsendes időszak, így a
Capella is nagyon ránk jött. Ám mielőtt megelőzhetett volna,
ismét nekilódultunk, és már meg sem álltunk a célig. -
Milyen nehézségeik akadtak menet közben? - Először is mi
csak állni, guggolni vagy a trapézolni tudunk a hajón, vagyis
nem kifejezetten kényelmes túráról van szó. Az enni- és
innivalónk is csak néhány energiaitalból, szendvicsből és egy
kis csokoládéból állt, amit a zsebeinkbe tömtünk. Ráadásul
csak a fejünkön lévő két bányászlámpával világítottunk
éjszaka, ami azért elég veszélyes. - Cserébe azonban
felejthetetlen élményt kaptak. - Vitathatatlan. Csodálatos
látványt nyújtott, amikor jött szembe a mezőny a dagadó
spinakerekkel. - Pontosan mikor futottak be? - Este
negyed tizenkettőkor regisztrált bennünket a zsűrihajó, amit,
hozzá kell tennem, elég nehezen találtunk meg. Mert miután
befutott a két Libera, és a következő érkezőt csak éjfél
utánra várták, lekapcsolták a világítást. - Jövőre is
megpróbálják? - Elképzelhető, de az lenne az igazi, ha már
hivatalosan tehetnénk ezt meg ... - A Kékszalagot már
kipipálhatják, egyéb "őrült" elképzelésük is van? -
Mondjuk a Balatonkenese-Keszthely időrekord megdöntése,
amelyet a Detre testvérek tartanak. De ez egyelőre csak terv,
most elsősorban az olimpiai kvalifikáció lebeg a szemünk
előtt. Ennek szellemében utazunk a hét végi grimstadti
Európa-bajnokságra is, ahol újfent bizonyítani szeretnénk.
|