|
| ||||
|
A Pleasure nyerte a Kékszalagot
-------------------------------------------------------------------------------- forrás: [origo] 2001.07.14 -------------------------------------------------------------------------------- A papírformának megfelelően a Pleasure nevű hajó nyerte a balatoni Kékszalag vitorlásversenyt. Az 1934 óta a háborús esztendőket kivéve minden második évben sorra kerülő viadalon rekordot jelentő 319 hajó (fedélzetén 1386 versenyző) vágott neki Balatonfüredről a 150 km-es távnak, hogy Kenese-Siófok-Keszthely érintésével ugyanide érjen vissza. A gyenge szélben hamar kiderült, hogy az első hely a két Libera hajóosztályba tartozó vitorlás (Pleasure, Azzardissimo) között dől el, amelyeknek indulása körül nagy vita robbant ki. Tiltakozásul a csúcstartó Nemere II. (10 óra 40 perc, 1955) és hat másik induló a rajt után visszafordult. Az első négy helyezett hatalmas fölénnyel futott be, a többi résztvevőnek a limitidő szerint vasárnap 8 óráig kell teljesíteni a távot. Az abszolút sorrenden kívül külön díjazzák a különböző hajóosztályok legjobbjait. A Balaton Kékszalagjáért: -------------------------------------------------------------------------------- forrás: Magyar Nemzet 2001.07.16 -------------------------------------------------------------------------------- A Pleasure nevű hajó (kormányos: Litkey Farkas, idő: 20 óra 7 perc) nyerte az 1934 óta a háborús idők kivételével minden második évben megrendezett, hagyományos balatoni Kékszalag vitorlásversenyt az Azzardissimo (Brencsán Ábel, 33 perc hátrány) és az Asso le Mio (Eszes Tamás, 39 perc hátrány) előtt. A hagyományos viadalon rekordot jelentő 319 hajó (fedélzetén 1386 versenyző) vágott neki Balatonfüredről a 150 km-es távnak. A trapézos hajók indulásának engedélyezése miatt tiltakozó, a versenyrekordot 1955 óta 10 óra 40 perccel tartó Nemere II. és hat másik hajó a rajt után visszafordult. Voltak olyan egységek is, amelyek a verseny irányával ellentétesen, a fehérszalagosok útvonalán haladtak, vagy fekete szalagot tűztek hajójukra. Akadtak, akik tiltakozásul nem vették át díjaikat. A túrahajók nem hivatalos versenyében a Fináczi György által irányított Déli Szél diadalmaskodott (nyolcméteres, one design kategória), míg a Buldog nevű hajó (Andorka Rudolf) nem használta a trapézt. Kékszalag: Győzött a Pleasure! -------------------------------------------------------------------------------- forrás: pederito, Virtualport 2001.07.16 -------------------------------------------------------------------------------- Az előzetes bojkott - tervek helyett nevezési rekordot hozott a verseny. A rajtnál a fehérszalag útvonalán, vagyis az ellenkező irányban indult el öt hajó, köztük a Nemere II, valamint a Tuss Miklós féle Lopakodó. Ők később ezt a távot sem futották végig. A gyenge szél miatt sokáig elhúzódott a mezőny befutása, a vasárnap reggel nyolcra kitűzött limitidőn belül 211 hajó ért be a célba. A trapéz nélküli hajók különdíjat Fináczy György Déli Szél - je kapta. A kitűnően vitorlázó 8 Meter One Design legénysége hatalmas tapsot kapott. Az 1945 előtt hajók versenyében a Hungária diadalmaskodott, de a vándordíjat nem vehették át, mert a Nemere II nem hozta el a Balatonfüredi díjkiosztóra. A legjobban szereplő női egység különdíját a Kerekes Éva vezette Benettau 25 - ös kapta. |
| ||
|
||
|
||
|