FONTOS


 

52. Centomiglia, Garda-tó
A németek meglepték az olaszokat
A Principessa sikere

--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Nemzeti Sport 2002.09.09
--------------------------------------------------------------------------------

A német kézben lévő Libera, a Principessa nyerte a 2002-es Centomigliát - az olaszok legnagyobb bánatára. Merthogy a derék taljánok már tavaly sem vették jónéven, hogy a legnagyobb hazai tókerülő versenyükön egy "idegen" ért elsőként a célba. Éppen ezért időt, de főleg költséget nem kímélve az idei szezonra építettek egy új hajót, a Clandesteam-Megabyte-ot, és várták, mire is megy a csodavitorlás a nagy riválissal szemben.
Csalódniuk kellett.



Litkey Farkas kormányos és a Pleasure legénysége kitett magáért - negyedik helyen végzett a Centomiglia abszolút versenyében
Merthogy a Principessa már az első bójához bő egy perccel gyorsabban ért, mint a hazaiak favoritja. S noha a Nicola Celon vezette olasz egység Acquafresca és Bogliaco között átvette a vezetést, a desenzanói forduló - amely után már a befutó következett - ismét a németeknek sikerült jobban, és végül 10 óra 57 percnyi versenyzés után a Principessának hangzott fel először a taps a célban. Igaz, kevesebb mint három perc múlva a házigazdák reménysége is megérkezett, ám mindez mit sem változtatott az olaszok kedélyállapotán, amelyet csöppet sem lehetett rózsásnak nevezni ...

A többség számára ugyanis ezzel a párharccal véget is ért az 52. Centomiglia. Hiába rajtolt el közel 300 hajó szombat reggel, a közönség zömét csupán a két Libera különcsatája érdekelte - hiszen a szakemberek már jó előre megjósolták, e között a két vitorlás között dől majd el a Garda-tavi díszes trófea sorsa.
Persze, a külföldiek azért a saját versenyzőikre legalább annyira kíváncsiak voltak, mint az élbolyra. Mint ahogy minket magyarokat is elsősorban hét csapatunk sorsa foglalkoztatott a leginkább. Sajnos a Pfeningberger András kormányozta www.raiffeisen.hu feltávnál kiállni kényszerült, a többiek azonban jól bírták a "gyűrődést". A Liberák között negyedikként végzett Litkey Farkas és Pleasure csapata, s kevesebb mint egy órával később a Csimmborasszo - vegyes - legénysége is a zsűrireflektor fénypásztájába került. S utána szépen besoroltak a többiek (Rozsdás, Bökő, Bocs, sailing.hu, Vízhang) is a már zsúfolásig megtelt boliacói kikötőbe.
Hogy ott egy újabb versenyben vegyenek részt. Tétként pedig a főtéri kisvendéglő üres asztalainak gyors elfoglalása szerepelt. A mieink, nyugodtan kijelenthető, ezúttal sem vallottak szégyent ... 52. Centomiglia, Garda-tó
Abszolút végeredmény: 1. Principessa (német, kormányos: Joschi Enter) 10:57:15, 2. Clandesteam-Megabyte (olasz, k: Nicola Celon) 10:59:58, 3. Gardazzurra (olasz, k: Oscar Tonoli) 11:27:24, 4. Pleasure (magyar, k: Litkey Farkas) 11:39:30
A kategóriagyőztesek és a magyarok eredményei. Modern Liberák: 1. Principessa 10:57:15, ... 4. Pleasure 11:39:30. Klasszikus Libera B: 1. Liberte (osztrák, k: Laszlo Munka) 12:38:50. Asso99: 1. Simo (olasz, k: Valerio Luca) 12:21:50, ... 13. Csimborasszó (magyar, k: Detre Szabolcs) 12:34:17. Egytestû modern B: 1. Joker (svájci, k: Hans Stöckli) 12:58:24, ... 5. Sailing.hu (magyar, k: Gömbös Lóránt) 13:55:24. Vízhang (magyar, k: Pfeningberger András) feladta. Egytestû modern C: 1. Dolphin N3 (olasz, k: Richard Aigner) 12:04:30, ... 4. Rozsdás Bökő (magyar, k: Belle Örs) 13:03:24, 5. Bocs (magyar k: Ludwig Richard) 13:07:50

Mályi-tó bajnokság
Finn: 1. Vajda (Justitia), 2. Kovács (Justitia). Kadett: 1. Kovács T., Novák Z. (Miskolc-Mályi VSC), 2. Berki, Zubay (Justitia), 3. Juhász A., Juhász N. (MMVSC). Kalóz: 1. Demjén S., Kiszely (Justitia), 2. Papp T., Górát (Justitia), 3. Koleszár P., Koleszár Z. (Justitia). Optimist: 1. Papp Á. (Justitia), 2. Mislei (Justitia), 3. Ajzner (Justitia). Sikló: 1. Lukács (MMVSC), 2. ifj. Papp (Justitia), 3. Ujj (MMVSC)

470-es vb, Cagliari, 7. futam
Férfiak. Aranycsoport: 1. Koszmatopulosz, Trigonisz (görög) 1.0, 2. Braslavets, Matvienko (ukrán) 2.0, 3. Paradera, Albrech (brazil) 3.0. Ezüstcsoport: 1. Kambaridis, Lemanis (görög), ...11. Sallai Gábor, Markal Roland (magyar) 11.0, ...37. Czégay Péter, Kutassy László (magyar) 37.0. Bronzcsoport: 1. Pressich, De Gavardo (olasz) 1.0, ...19. Rauschenberger Miklós, Olosz Dávid (magyar) 19.0
Nők. Aranycsoport: 1. Fernanda Sesto, Paula Reinoso (argentin) 1.0, 23. Kooister, Degoederen (holland) 2.0, 3. Mylona, Kukulu (görög) 3.0, ...29. Weöres Márta, Payr Anna (magyar) 29.0

.

52. Centomiglia, Garda-tó
A Pleasure a leggyorsabb magyar hajó
Címvédés előtt a Principessa

--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Nemzeti Sport 2002.09.01
--------------------------------------------------------------------------------

Ami nekünk, magyaroknak a balatoni Kék Szalag, az az olaszok számára a Centomiglia, amely szombaton 52. alkalommal rajtolt el a Garda-tavon. A közel háromszáz hajó - a zömében olasz résztvevő mellett német, osztrák, svájci és magyar egységek neveztek - fél kilenckor kapta meg a startjelet a Bogliato kikötője elől, hogy első lépésben egészen a tó északkeleti csücskéig, Torboléig vitorlázzon. Természetesen a Liberák vezették a mezőnyt, a címvédő német Principessa tavalyi taktikájával ellentétben - amikor is csak az utolsó szakaszon vette át a vezetést a Gardazzurrától - gyorsan az élre állt, s még a záró descenzanói bóját is elsőként vette. Igaz, az olasz színekben induló Clandesteam-Megabyte szorosan ott "lihegett" a nyakában. A magyar vitorlások közül a Pleasure - a csapatot Brencsán Ábel elfoglaltsága miatt ezúttal Litkey Farkas vezeti - negyedikként fordult rá a befutó szakaszra, s ugyancsak jól áll az Asso99 SE között számításba vett Cimborasso, amely szintén nem hagyományos felállásban érkezett a viadalra, hiszen a Yuppie-ról és az Asso le Mióról is igazolt mancsaftot.
A kisebb vitorlások egyébként különösen a késő délután feltámadó szélben találtak magukra, s láthatóan a parton nézelődők is ekkor élvezték leginkább az eléjük táruló pazar látványt. Mert meg kell hagyni, érdeklődőben nincs hiány a Garda-tavi városkákban, igaz, ez elsősorban annak köszönhető, hogy a hajók szinte karnyújtásnyira suhannak el a kávézók teraszain ücsörgőktől.
És akkor még nem beszéltünk a vízen száguldozó szörfösök, wakeboardosok és motorcsónakosok csapatairól, amelyek általában ugyancsak megbámulják a gyakran közéjük futó nagy hajókat.
Na persze, akárcsak a magyar tókerülő versenyen, itt is csupán a legfanatikusabbak várják meg az összes célba érőt, mert noha a Liberák a szakemberek számítása szerint idén is partot érnek az est folyamán - a bogliatói befutóra lapzártánk után került sor - a többség miatt egészen reggelig ki kell tartani.

A Libera új legénysége a régi kapitánnyal száll vízre
Litkey viszi a Pleasure-t

--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Nemzeti Sport 2002.08.29
--------------------------------------------------------------------------------


A Pleasure legénysége a hét végi Garda-tavi versenyen igyekszik összeszokni a beugró kapitánnyal
Noha az idén Litkey Farkas már az új Liberát, a Gardazzurrát vezette győzelemre a Kékszalagon, az olaszok ragaszkodtak hozzá, hogy legnagyobb tókerülő versenyükön, a Garda-tavon meghirdetett Centomiglián - még egyszer utoljára - az olasz legénység induljon. Így aztán sokáig úgy tűnt, a Litkey-csapat hoppon marad. A szerencse azonban a kapitány mellé állt, ugyanis a Pleasure-t megvásárló Brencsán Ábel egyéb elfoglaltsága miatt nem tud részt venni a szeptember 7-i viadalon - saját építésű vitorlásával a kenesei hajókiállításon van ugyanakkor jelenése -, így Litkey Farkast kérte meg, helyettesítse a kormány mögött.

- Furcsa lesz a régi hajónkkal, de egy száomra teljesen ismeretlen legénységgel vízre szállni - mondta Litkey Farkas. - Egy picit tartok is a dologtól, éppen ezért jól jön, hogy már vasárnap, az ugyancsak a Garda-tavi Gorlán rá tudunk egy kicsit hangolódni a nagy eseményre.
- A saját csapatából senki sem kíséri el?
- Két embert vihetek, így Lódi Balázs és Kelecsényi Gábor velem tart majd.
- A Gorlán a Gardazzurra a címvédő, tehát valószínűleg ismét ott lesz a mezőnyben. Nem zavarja, hogy Oscar Tonoli viszi majd a hajójukat?
- Eleve úgy egyeztünk meg, hogy októberben, a trieszti verseny után kapjuk vissza a hajót. Igaz, akkor már végleg. Most inkább az foglalkoztat, hogy a Pleasure-rel jól menjünk. Nagyon szeretem azt a Liberát.
- Ne mondja, hogy gondot okozhat, hiszen a nagyhajós bajnokságon egy 33-as irányítására kérték fel, és kapásból meg sem állt vele a harmadik helyig.
- Egy Libera azért más, ott egy apró hiba is nagy galibát okozhat. Szerencsére nincs rossz előérzetem ...

VITORLÁZÁS

CIKKEK

  Balatoni vitorláshét
  Balatoni vitorláshét
  Hivatalos vitorlabontás
  44. balatoni vitorláshét
  Elkezdődött az idény

 
KÉPEK

   

 
LINKEK