FONTOS


 

Valahol, a kajaksport sikerének hátterében

Szinte hetente érkeznek információk arról, hogy az élet ilyen olyan területein érdelet vállalkozások sorban írják alá szponzori szerződéseiket a Kajak-Kanu sport különböző szintjein. Sportolók, tagegyesületek, de a sportág szövetsége is profitál ebből, hiszen az egyre szűkösebb központi támogatásokat, így jórészben pótolni tudják, ezzel biztosítva a hagyományok méltó továbbélését.

Balaton Anitával beszélgettünk, a Moana PR. Stúdió, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség kommunikációs és PR. ügynöksége, képviselőjével.

A te közreműködésednek is köszönhető, hogy a Magyar Kajak- Kenu Szövetség egyre több támogatói szerződés aláírással bizonyítja, hogy megfelelő befektetési terület a cégek számára.

Valóban én is közreműködöm ezeknek a kapcsolatoknak a kiépítésében, de mint minden szponzori szerződés, ezek is több ember nagyon komoly munkájának gyümölcsei, úgyhogy azt mondanám inkább, hogy csapatmunka, mint sem egy ember érdeme.

Mi az alapja a munkátok sikerének?

Az, hogy a szövetség komolyan veszi magát. Pontosan tudja, hogy egy olyan szerződést köt, ami két félnek az üzleti kapcsolatáról szól, az ebben foglaltak szerint, aki kap, az azért ad is valamit. És az, amit ad, annak értéke van. És ha mi tisztában vagyunk azzal, hogy az az érték hogyan pozícionált, mit ér a piacon, akkor büszkén vállalhatjuk, hogy a mi kínálatunk felér azzal, amit mi kapunk. Mi azon dolgozunk, hogy ezt az értéket minél magasabbra tudjuk helyezni. Tesszük mindezt úgy, hogy a sportág imázsát javítjuk, a sportolók ismertségét növeljük.

Ebben mi a kézzelfogható?

Egy szponzori ajánlatba foglaljuk össze mindezeket. Tesszük mindezt úgy, hogy aki ezzel egy kicsit is azonosulni tud, annak vonzó lehet a részvétel. Egyébként mi minden eszközt, a mi közvetlenül elérhető a számunkra, de még azon túl is, a média kapcsolatokon át, az Internetig (van saját honlapja a szövetségnek, ahol ezek az információk, fotóanyagok, interjúk hozzáférhetők), arra használunk fel, hogy a sportág imázsát erősítsük, hiszen ez a legontosabb.

Nem pattog itt labda, sőt, a tévé sem áll sorba, hogy közvetítsen. Mit lehet kínálni, mi az, amitől a kajak-kenu érdekessé válhat egy cégnek? A múltból elég nehéz megélni, a jövő viszont túl bizonytalan a potenciális szponzoroknak.

Ez az évtizedes múlt, amelyben a magyar kajak-kenu sport a magyar sportok között a legeredményesebb, azt gondolom, hogy egy büszkén felvállalandó háttér. Természetesen ezzel nem elégszünk meg. Az a tapasztalatom az, hogy az imázs, a fiatalosság, az energikusság, a kitartás és az, hogy ez egy tiszta sport, tiszta többféle értelemben, először is, hogy a természetben zajlik, másodszor, nincsenek dopping ügyek, nincs balhé, ez nagyon szimpatikus a támogatóknak. Bárki végignézhet a sportolóinkon is, a felszerelésük, a stílusuk, az emberi dolgaik és nem utolsósorban az aktuális eredmények, igazi értéket képviselnek.

Nézzük a másik oldalt, az egyik legfrissebb támogatót!


Kismartoni Péter a Renault képviseli kommunikációs vezetőként, a kajakosokkal kötött együttműködésben.

Magyarországon a labdajátékok élveznek előnyt a szponzorálásban, valamint a médiában. Önök miért egy kevésbé preferált sportág mellé tették le a voksot?

Úgy gondoltuk, hogy a labdasportok sokkal nagyobb támogatást kapnak, mint azok a sportok, amik sokkal sikeresebbek. Olyan sportágat kerestünk, ami technikai is, de a személyes erő is benne van, és egy minden kritikán felüli sikersportág. A Kajak-Kenuban megtaláltuk ezt.

Mi volt az önök számára a dönt: az, amit a sportág, a sportolók elértek, vagy a megfelelően kínált lehetőség, amit ajánlottak?

Amit tettek, az volt a belépő, és természetesen, amit kínálnak és ahogy, az is nagyon értékes volt. Mi pont ilyen partnert kerestünk, így valamelyest nyerő helyzetben voltak. Ez egy nagyszerű befektetés a Renaultnak.

Hol van ebben a befektetés?

Bárhol, ahol az autóink megjelennek, ha a mi autóinkkal jelennek meg a támogatott sportoló, vagy a szövetség, az már magában egy siker. Másrészt, az hiszem, hogy a sportolók és a szövetség is elégedett lehet, mert olyan autókat tudtunk adni nekik, amit szerettek volna. Nem arról volt szó, hogy rájuk erőltettünk valamit, ami a raktáron maradt, hanem ők választhatták ki azt a modellt, ami az igényeikhez közel áll.

Nyilván egy ilyen befektetés nem az a nagyságrend, amit az anyavállalat nélkül el lehet dönteni. Franciaországban hogy viszonyultak a megkereséshez?

Saját hatáskörben döntöttünk. Azt hiszem, hogy Párizsnak sincs semmi gondja vele, értékelik a hasznos és sikeres kezdeményezéseket

Ez a kapcsolat néhány autókról szól, vagy annál több?

Szeretnénk, ha ez egy hosszabb együttműködés lenne, így az átadott autókon túl a szövetség egyéb törekvéseit, versenyrendezéseit is támogatjuk, közreműködünk bennük.

Ez egy nyitott szerződés, vagy megvan egy fix keret, amit erre lehet elkölteni?

Van rá egy fix keret, és szeretnénk tovább tágítani már jövőre.

Sportonline, 2001.05.17.

Kőbán Rita
KAJAK-KENU

KÉPEK

  
  Híd-ünnep 2001.06.23

 
LINKEK