Kerekes Péter és Szovics Zoltán gyorsmérlege az Eb-ről
Elismerés minden szinten
Úgy,
ahogyan a kajak-kenu Európa-bajnokság előtt hetekkel már
megkezdődtek az előkészületek, most a verseny vége után is
napok kellenek a "díszletek" eltakarításához. Közben elkészül
az öreg kontinens minden idők legjobban megrendezett
találkozójának gyorsmérlege is. Ebben volt segítségünkre
Kerekes Péter, a szervezőbizottság elnökhelyettese és Szovics
Zoltán sportigazgató.
Négy évvel ezelőtt a német
csapat vezetője minden hiányosságot szóvá tett. Olyan
kifogásai voltak, amelyeknek a világon nagyon kevés pálya
felel meg. Most azonban egyetlen egyszer sem reklamált. Ez
pedig fényes bizonyítéka az ötödik síkvízi Európa-bajnokság
sikeres szegedi megrendezésének.
Csak jó szó
- A szakma
részéről egyetlen rossz szó nem fogalmazódott meg a
rendezéssel kapcsolatban - kezdte az értékelést Kerekes
Péter, majd így folytatta: - Szinte maradéktalanul
sikerült megvalósítanunk azt a célt, amit magunk elé tűztünk.
Nevezetesen, hogy legalább érjük el az 1998-as vb rendezési
színvonalát, amelyet azóta etalonként emleget a világ.
Másodsorban elhatároztuk, hogy a négy évvel ezelőtthöz képest
most nem lépjük túl a költségvetést. Mindkettőt sikerült
megvalósítanunk. A több mint háromszázmilliós Maty-éri
beruházással elértük azt, hogy a nagy versenyek rendezésére
készült, úgynevezett zöld
ben foglaltaknak szinte
teljesen megfelelünk. Elkészült a hajók tárolására alkalmas
csűr, amely a szakemberek szerint egy olimpiai feltételnek is
megfelel, hiszen mindegyik részben található gyúrószoba, s a
biztonságos hajóelhelyezés is megvalósult. Így aztán olyan
apró részletre is oda tudtunk figyelni, mint amikor
észrevettük, hogy a zászlórúd csigálya nyikorog, rögtön
megolajoztuk.
Mindent a
szurkolókért
A ’98-as kritikákból
tanulva nagy figyelmet fordítottunk a pályára irányuló
közlekedésre. Jó elképzelésnek bizonyult, hogy
szétválasztottuk a nézők, a versenyzők és technikai
személyzet, valamint a VIP-esek szállítását, gépkocsijaik
parkolását. Így egyetlen egyszer sem alakult ki közlekedési
dugó. Igaz, ez elsősorban a rendőrségnek és a biztonsági
szolgálatnak köszönhető. Jól bevált az az elképzelésünk is,
hogy a kerékpárosoknak és a motorkerékpárosoknak külön
parkolót építettünk ki. Lehet, hogy volt néhány panasz, ezt
nem tagadjuk, de egyet senki sem állíthat, hogy az
igyekezetünk nem arra irányult, hogy minden szurkoló,
versenyző, vendég jól érezze magát Szegeden és a Maty-éri
versenypályán. Pedig a költségvetésünk igencsak szerényre
sikeredett. Ötször kellett módosítanunk, s a 350 milliós
induló összeg végül 250 milliónál állt meg - ennyit sikerült
össze kalapoznunk. A szervezőbizottság egyébként értetlenül
áll a legeredményesebb magyar sportág iránt mutatott
távolságtartás előtt. Egyébként csak az elismerés hangján
szólhatok Szeged város cégei és dolgozói által tanúsított
önzetlen segítségről. Korrekt volt valamennyi érdekeltek a
kapcsolatunk, s a szervezőbizottság Füleky András
vezetésével mindig a legjobb, legtakarékosabb megoldás felé
törekedett.
A Szovics Zoltán sportigazgató
vezette divízióra hárult a legnagyobb munka, hiszen ők voltak
azok a névtelenek, akik reggeltől estig azért dolgoztak, hogy
semmi se hátráltassa a versenyeket, ne akadályozza a nézőket,
az újságírók a leggyorsabb információhoz jussanak, s nem
utolsó sorban: a verseny támogatására megszavazott
negyvenmilliós városi támogatást minél takarékosabban
használják fel. Százhúsz ember dolgozott az irányításuk alatt,
amelynek felét a sportigazgatóság dolgozói tették ki.
Dicséret az
elnöktől
- Hetekkel a verseny
megkezdése előtt már javában dolgoztunk a Maty-éren. Sátrakat
állítottunk, az akreditációs központot alakítottuk ki, majd
működtettük. Korlátokat állítottunk fel, virágokat, molinókat,
útba igazító táblákat helyeztünk ki. Dicséretet kaptunk
Albert Woodstól, az európai szövetség elnökétől és a
versenyfelelős Elly Müllertől is. Csak néhány
érdekesség a területünkről: a versenyzői részen háromezer
liter ásványvíz fogyott el. Százezer ív papírt fénymásoltunk,
102 darab zászlót mozgattunk, 30 takarító dolgozott egész nap.
Az osztószigeten 138, a nézőtéri területen 30 molinót
helyeztünk ki, s megszerveztük 200 mázsa szemét elszállítását.
Egyébként minden megvan videón, hogy az elkövetkezendő nagy
szegedi versenyeken a jól bevált dolgokat ne kelljen újból
kitalálni - mondta Szovics Zoltán.
Süli József, Délmagyarország 2002.07.24.
| |