FONTOS


 

Kerekes Péter és Szovics Zoltán gyorsmérlege az Eb-ről
Elismerés minden szinten


Úgy, ahogyan a kajak-kenu Európa-bajnokság előtt hetekkel már megkezdődtek az előkészületek, most a verseny vége után is napok kellenek a "díszletek" eltakarításához. Közben elkészül az öreg kontinens minden idők legjobban megrendezett találkozójának gyorsmérlege is. Ebben volt segítségünkre Kerekes Péter, a szervezőbizottság elnökhelyettese és Szovics Zoltán sportigazgató.

Négy évvel ezelőtt a német csapat vezetője minden hiányosságot szóvá tett. Olyan kifogásai voltak, amelyeknek a világon nagyon kevés pálya felel meg. Most azonban egyetlen egyszer sem reklamált. Ez pedig fényes bizonyítéka az ötödik síkvízi Európa-bajnokság sikeres szegedi megrendezésének.

Csak jó szó

- A szakma részéről egyetlen rossz szó nem fogalmazódott meg a rendezéssel kapcsolatban - kezdte az értékelést Kerekes Péter, majd így folytatta: - Szinte maradéktalanul sikerült megvalósítanunk azt a célt, amit magunk elé tűztünk. Nevezetesen, hogy legalább érjük el az 1998-as vb rendezési színvonalát, amelyet azóta etalonként emleget a világ. Másodsorban elhatároztuk, hogy a négy évvel ezelőtthöz képest most nem lépjük túl a költségvetést. Mindkettőt sikerült megvalósítanunk. A több mint háromszázmilliós Maty-éri beruházással elértük azt, hogy a nagy versenyek rendezésére készült, úgynevezett zöld
ben foglaltaknak szinte teljesen megfelelünk. Elkészült a hajók tárolására alkalmas csűr, amely a szakemberek szerint egy olimpiai feltételnek is megfelel, hiszen mindegyik részben található gyúrószoba, s a biztonságos hajóelhelyezés is megvalósult. Így aztán olyan apró részletre is oda tudtunk figyelni, mint amikor észrevettük, hogy a zászlórúd csigálya nyikorog, rögtön megolajoztuk.

Mindent a szurkolókért

A ’98-as kritikákból tanulva nagy figyelmet fordítottunk a pályára irányuló közlekedésre. Jó elképzelésnek bizonyult, hogy szétválasztottuk a nézők, a versenyzők és technikai személyzet, valamint a VIP-esek szállítását, gépkocsijaik parkolását. Így egyetlen egyszer sem alakult ki közlekedési dugó. Igaz, ez elsősorban a rendőrségnek és a biztonsági szolgálatnak köszönhető. Jól bevált az az elképzelésünk is, hogy a kerékpárosoknak és a motorkerékpárosoknak külön parkolót építettünk ki. Lehet, hogy volt néhány panasz, ezt nem tagadjuk, de egyet senki sem állíthat, hogy az igyekezetünk nem arra irányult, hogy minden szurkoló, versenyző, vendég jól érezze magát Szegeden és a Maty-éri versenypályán. Pedig a költségvetésünk igencsak szerényre sikeredett. Ötször kellett módosítanunk, s a 350 milliós induló összeg végül 250 milliónál állt meg - ennyit sikerült össze kalapoznunk. A szervezőbizottság egyébként értetlenül áll a legeredményesebb magyar sportág iránt mutatott távolságtartás előtt. Egyébként csak az elismerés hangján szólhatok Szeged város cégei és dolgozói által tanúsított önzetlen segítségről. Korrekt volt valamennyi érdekeltek a kapcsolatunk, s a szervezőbizottság Füleky András vezetésével mindig a legjobb, legtakarékosabb megoldás felé törekedett.

A Szovics Zoltán sportigazgató vezette divízióra hárult a legnagyobb munka, hiszen ők voltak azok a névtelenek, akik reggeltől estig azért dolgoztak, hogy semmi se hátráltassa a versenyeket, ne akadályozza a nézőket, az újságírók a leggyorsabb információhoz jussanak, s nem utolsó sorban: a verseny támogatására megszavazott negyvenmilliós városi támogatást minél takarékosabban használják fel. Százhúsz ember dolgozott az irányításuk alatt, amelynek felét a sportigazgatóság dolgozói tették ki.

Dicséret az elnöktől

- Hetekkel a verseny megkezdése előtt már javában dolgoztunk a Maty-éren. Sátrakat állítottunk, az akreditációs központot alakítottuk ki, majd működtettük. Korlátokat állítottunk fel, virágokat, molinókat, útba igazító táblákat helyeztünk ki. Dicséretet kaptunk Albert Woodstól, az európai szövetség elnökétől és a versenyfelelős Elly Müllertől is. Csak néhány érdekesség a területünkről: a versenyzői részen háromezer liter ásványvíz fogyott el. Százezer ív papírt fénymásoltunk, 102 darab zászlót mozgattunk, 30 takarító dolgozott egész nap. Az osztószigeten 138, a nézőtéri területen 30 molinót helyeztünk ki, s megszerveztük 200 mázsa szemét elszállítását. Egyébként minden megvan videón, hogy az elkövetkezendő nagy szegedi versenyeken a jól bevált dolgokat ne kelljen újból kitalálni - mondta Szovics Zoltán.

Süli József, Délmagyarország 2002.07.24.

Kőbán Rita Kajak-kenu Eb, Szeged 2002
KAJAK-KENU

LINKEK