Kolonics alatt kicsit billeg a hajó
--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Sportonline, 2001.05.07
--------------------------------------------------------------------------------
A kaja-kenu sport is rövidesen
elindítja idei versenysorozatát, először a szolnoki bajnoki
futammal. A különböző szakágak erőfelmérőnek, ellenőrző versenynek
tekintik, igazolásul a télen és a koratavaszban elvégzett munka
helyességére. Kolonics György, új hajóját próbálgatja, hogy páratlan
sikersorozata az idén is folytatódhasson, vele beszélgettünk.
Nem
olyan régen új autóval bővült a felszerelésed, hogyan működik a
szerzemény?
Remekül. Jól elférek benne, van hely a
ruháimnak, a lapátoknak és a hajóimnak is. Az igazi előnyeit akkor
fogom élvezni, amikor elindul a versenyszezon.
Hajóid?
Igen, mert kaptam egy új hajót is, de
a régit is hordom magammal, mert szoknom kell még az újat és néha,
ezért a régivel edzek. Nem egész két hete kaptam meg, barátkozunk
még. Ugyan olyan lengyel hajó, mint az előző volt, csak sokkal
keskenyebb. Ez annak köszönhető, hogy eltörölték a
méretkorlátozásokat, így élesebb hajók építhetők.
Mennyiben
változott a stabilitása az új hajónak a régihez képest?
Hát ez az, sokkal labilisabb, mint az előző volt, a
keskenységéből adódóan, ami egyébként nagymértékben növeli a testhez
közeli húzás lehetőségét, a nagyobb erejű húzás lehetőségét, csak
meg kell szokni. El kell még érnem azt a biztonságot, ami az
előzőben volt. Valójában keskenyebb, mint egy kajak és sokkal
magasabban van benne a súlypontom, mint egy kajakban bármikor is
lenne, ennek köszönhető a billegés.
Mennyi idő, amíg
megszoksz egy ilyen új dolgot?
A Sydney-ben használt
hajómat egy hét alatt megtanultam, ez egy kicsit tovább fog tartani,
mert nagyobb a változás, mint akkor volt.
Milyen előnye
van ennek, ha ennyi vele a gond?
Lényegesen gyorsabb
lehetek vele, mint a régiekkel voltam. Jóval kisebb a
közegellenállása, mint mondtam, közelebb tudok magamhoz húzni, ami
egyébként, bizonyos stílusoknál nem kifejezetten szerencsés, de én
bízom benne, hogy nekem be fog jönni a dolog. Bíztató, hogy hosszabb
távokon, már most jobb időket megyek, mint a régivel. Érdekes, hogy
sokkal nehezebb a kormányzása is, igaz már Olaszországban mondták
nekem a Németek, akik már ilyennek edzettek, de nem gondoltam, hogy
ennyire.
Eddig a hajóról beszéltünk, de mi van veled?
Köszönöm jól vagyok, angolra járok, mert a diplomához kell
egy nyelvvizsga, meg edzek, ez a kettő tölti ki az életem.
Mi újság az erőnléti felkészüléssel?
Minden
rendben, ha a hajó gond nem lenne, tökéletes lenne a dolog. Semmivel
sem vagyok gyengébb, mint tavaly ilyenkor voltam. Szerencsére még
van idő a válogatókig, a szolnoki verseny egy erőfelmérő lesz, így
javulni is fogok még a nagy megmérettetésig.
Milyen
számokat tervezel?
500 m egyest biztos, hogy megyek,
szeretnék 1000 m egyest is menni és 500 négyest is. Valószínűleg 200
m-en pedig párosban is elindulok, de lehet, hogy egyesben. Még
pontosan nem tudom a végét.
Szeretnél ismét egy
csapathajót hajtani?
Igen, jó lenne, de az egyeseket
mindféle képen megtartanám. 3 számban indulhatunk, abba bele kell,
hogy férjen egy csapat egység is.
Mi a terved ebben az
éveben?
a VB-re én mindig a dobógót tervezem, aztán majd
meglátjuk. Sok mindentől függ, hogy valaki tud e nyerni, de a dobogó
az megvalósítható nagy biztonsággal.
|