(Méreg)drága olimpia
Ahhoz, hogy 2012-ben olimpiát rendezhessen Budapest, összesen 1896
milliárd forint értékű közlekedésfejlesztési beruházásra van szükség, amiből
150 milliárdnyit már jövőre el kellene végezni - nyilatkozta Vajda Pál.
A szocialista főpolgármester-helyettes véleménye alapján jövőre
megkezdődhetne egy újabb Duna-híd építése északon, amelyhez már
megvannak az engedélyezési tervek, csak a tenderkiírás van hátra, emellett az
M0-s út továbbépítését, évi 50 kilométernyi út felújítását, a BKV-járműpark
cseréjét, az elővárosi vasutak fejlesztését és nem utolsósorban újabb
metróvonalak építését is el kell 2012-ig végezni. "Ez utóbbiak közül a 4-es
metró építése azonnal megkezdődhetne, ha a szakhatósági engedélyeket
kiadnák" - tette hozzá.
Vajda Pál hangsúlyozta: a közlekedés terén nem lehetséges olyan fejlesztés,
amit az olimpia után később elbontanának. Csak olyan beruházás valósulhat
meg, ami javítja az emberek életkörülményeit. A közlekedési szempontokat
elsődlegesnek kell tekinteni az olimpiai létesítmények kialakításánál is, hogy
elkerüljék a havaria-helyzeteket. E téren a Duna mint természetes vízi út
fontos közlekedési útvonal lehet. A sportolók és a delegációk elhelyezését
ugyanis valamelyik dunai szigeten, például az óbudain lehetne izoláltan
megoldani.
Vajda Pál hangsúlyozta: csak akkor lehet sikeresen pályázni az olimpiára, ha
ezek a közlekedésfejlesztési tervek megvalósulnak, egyébként a kormány
olimpiai rendezési terve nem tekinthető egyébnek üres blöffnél.
[origo], 2001.10.02.
|