| ||||
| ||||
|
A padban is jól vizsgázott a pólóválogatott
Segédtudományok és csípőizület Ahogy dr. Pavlik Gábor, a magyar vízilabda-válogatott orvosa mondta a minap, öröm volt nézni, hogy a soproni edzőtábor idején a szobákban a szokványos kártya helyett egyetemi jegyzet járta. Magyarán nem kártya- hanem könyvlapokkal bíbelődött a társaság nagy része, mert ahogy azt a nyári menetelések idején hangsúlyozták a vezetők: végre ismét iskolapadokba ült a pólótársadalom elitje - mint a régi szép, dr.-os időkben. (Más kérdés, hogy a doki szobájából nyüszítve menekültek a sérültek, miután benyitva azt látták, hogy Pavlik doktor éppen a TE-tanulókat korrepetálja anatómiából ...) Egyszóval az elmúlt héten minden főiskolán és egyetemen véget ért a vizsgaidőszak, megkértük hát a válogatott nebulókat, meséljék el szalonképesebb kolloviumtörténeteiket. (Használati utasítás: az egyetemisták általában arról szoktak sztorizni, hogy nincs idejük tanulni, felkészületlenül mentek vizsgára, mégis átmentek. Ez halmozottan igaz az élsportolókra, de az tény: az alábbiaknak egytől egyig megvan a félévük.) Ellopott jegyzetek Benedek Tibor, Pázmány Péter Tudományegyetem, történelem-angol szak - Úgy hallottam, eltűntek a jegyzeteid. - A ruháimmal együtt lopták el a Komjádi elől a soproni edzőtábor után. Egy pillanatra beszaladtam a az uszodába, közben a cuccaimat kinnhagytam a járdán. Mire visszaértem, sehol semmi. - Volt ebből gond? - Csak egy vizsgát kellett elhalasztani, egyébként mindegyiket pótoltam. - És hogy ment a kollokválás? - A legjobb az utolsó volt, a segédtudományok! Négy könyvet elolvastam, az ötödiket már nem tudtam. Bementem egy sráccal párban, tőlem pont az elsőt kérdezték, amit a legjobban tudtam, az egyetemek történetéről, tőle szerencsétlentől pedig pont azt a bizonyos ötödiket. - És? - Azt ő se tudta. Így kapott az ötödikre egyest, én meg az elsőre ötöst. Kereszt(csont)kérdés Monostori Attila, Testnevelési Egyetem, szakedzői - Hú, a filozófia volt a legkeményebb, egy hangot nem tanultam ... Amikor megkérdezték, hogy olvastam-e a könyvet, mondtam, hogy persze. Ekkor a szerzőjéről érdeklődtek ... - Ki írta? - Ha én azt tudnám ... Szerencsére az első része a vizsgának etika volt, az úgy-ahogy ment. - Anatómia? - Az se volt diadalmenet, első tétel: keresztcsont. Jó, voltak sejtéseim, hogy hol van, de szerencsére ott volt egy csontváz és azon megmutattam. - Tutira mentél? - Ja, az állt úgy keresztbe ... Én, és Magyar Zoltán Péter Imre, Testnevelési Egyetem, nappali tagozat - Volt a tornavizsga, különféle szereken .. - Megvolt a magyar vándor? - Hát az azért nem. Bár meg tudnám csinálni ... De vann még némi különbség köztem és Magyar Zoltán között. - Mégis, a gyakorlatok színvonala? - Szerintem tízesre csináltam mindent. - És a tanárok szerint? - Szerintük nem ... Bedöglött a toll Tóth Frank, Semmelweis Orvostudományi Egyetem, Gyógyszerészeti Kar - Növénytanon kifogyott a tollam, annyit írtam ... - Köpted-vágtad az anyagot, mi? - Pontosan ... - Hányas is lett? - Szép, gusztusos talpas kettes. Öröm volt nézni. Szóval kifogyott a tollam, egy másikkal fejeztem be a vázlatot. Aztán amikor kimentem felelni, a tanár belelapozott a jegyzeteimbe. "Kolléga, ez az egy rész egy másik tollal készült!" Mondtam, igen, mert az enyém kifogyott. "Na, mutassa csak azt a tollat!" Megmutattam. Szerencsére akkor sem írt ... Becsípődött csípőizület Tóth László, Testnevelési Egyetem, szakedzői - Anatómiából mentem, egy izom, egy izület és egy csont volt a tétel. Mondjuk, én tudtam az egész tíz százalékát, de hát kockázat nélkül nincs üzlet ... - Mit húztál? - Várjál, mit is ... Volt a csípőizület, aztán az alkarcsont és ... Hm ... Balázs, hol vagy, gyere már ide! Merthogy nekem a Vincze az eszem az egyetemen. Szóval, volt a csípő ... Nahát, az nem volt a tuti tételek között. Hát elkezdtem, hogy a csípőizület nagyon fontos, különösen, ha az ember hátrahajol, na, itt szóltak, hogy térjünk át az alkarra ... Hagyja abba! Varga Zsolt, ELTE Bölcsészettudományi Kar, történelem szak - Ez volt két nap alatt a harmadik vizsgám. Próbáltam sűríteni, ahogy lehet, a meccsek, edzőtáborok miatt. Latin záróvizsga, aztán pszichológia, végül a segédtudományok. Erre már tényleg nem tudtam felkészülni. Olvastam néhány könyvet, de a vizsgáztató pont egy olyanba kérdezett bele, amire már nem maradt időm. Mondtam ezt-azt, de azonnal látta, hogy ez nem megy. "Őszintén, vissza akar jönni?" - kérdezte, mire mondtam, hogy ha lehet, nem. Akkor várja meg a vizsga végét!". Lementek a többiek, akkor behívott magához, én meg nekiálltam ecsetelni, hogy nemsokára elutazunk a válogatottal, satöbbi ... Mire ő rendkívül kedvesen elkezdte magyarázni, hogy a legjobb az lenne, ha abbahagynám a sportot, felvennék egy másik szakot, mert a történelemből egyedül nem lehet megélni, de a sportból pláne nem ... A legjobb húsz Vincze Balázs, Testnevelési Egyetem, szakedzői - Nálam kicsit jobb volt a helyzet, mint a Lacinál, én a vizsga előtt fél órával még egy csomó dolgot átnéztem, így az ötven tételből megvolt ... Na, mondjuk húsz. Szóval, nálam a háromból kettő volt meg a kihúzottak közül. - A harmadik nem fért be a legjobb húszba? - Sajnos nem, így maradt a hármas. Csurka Gergely, 1993. Kurír A sikerszériát elemezgetvén dr. Horkai György szövetségi kapitány anno egyszer sem mulasztotta el megjegyezni, hogy szerinte valamilyen összefüggés lehet az eredményesség és aközött, hogy a válogatottat nagy része tanul, felvételizik, mi több, ősztől meg lehet nézni, hányan kezdik meg az oskolapad koptatását. Nos, a kapitány öröme kissé alábbhagyott, midőn az első őszi edzésen belépett az uszodába. Ott ugyanis a bő keret szűk keresztmetszetét tekinthette meg, minthogy mindössze öten lézengtek a medencében ...- A többiek? - Hát .. tanulnak ... - Most? - Általában délelőtt szoktak ... Szóval, nehezen idomult órarend és és edzésidő egymáshoz, de aztán csak megtalálták a közös nevezőt. Egyébként a vízilabda-szövetség ismét egyedi húzással rukkolt elő, amennyiben meglehetősen jelentős összeggel támogatja a legjobb pólósokat. A dotációról Horkai György a következőket mondta: "Három kategóriába osztottuk az egyetemeket, az elsőbe kerültek a legkomolyabbak, bölcsészkar, SOTE, műszaki, a másodikba a testnevelési főiskola, a harmadikba pedih a TE szakedzői. Aki ott lesz a római világbajnokságon, annak utána egy összegben utaljuk át a tanulmányi támogatást, melynek nagysága attól függ, melyik kategóriában tanul az illető. Természetesen csak akkor kap valaki pénzt, ha levizsgázik - átlagot nem nézünk, de a félévnek érvényesnek kell lennie." |
RÓMA VB 1994 BÉCS EB 1995 UNICUM KUPA 1999 FIRENZE EB 1999 PRATO női EB 1999 SYDNEY VK 1999 UNICUM KUPA 2000 SYDNEY 2000 BUDAPEST EB 2001 |
||
|
||
Benedek-dosszié |
||
OLIMPIA VÍZILABDA ÚSZÁS MŰÚSZÁS MŰUGRÁS KAJAK-KENU EVEZÉS VITORLÁZÁS SZÖRF ÖTTUSA |
||
HOME SITEMAP KÉPRIPORTOK GYÖNGYSZEMEK VENDÉGKÖNYV FÓRUM E-MAIL |